Advertisement

sss

4 sposoby tworzenia kopii zapasowych komputera i bloga

kopia zapasowa dysku


Większość ludzi  całkiem dobrze chroni fizycznych produktów w swoim życiu. Ubezpieczamy nasze samochody, zakładamy etui na nasze telefony i zakładamy zamki na nasze rowery. Jednak blogerzy żyją w świecie, w którym muszą również chronić swoje produkty cyfrowe. Takie rzeczy jak wpisy na blogu, eBooki, zdjęcia i filmy stanowią ogromne inwestycje czasu i pieniędzy.

Czy możesz sobie wyobrazić, że jutro budzisz się, wpisujesz adres URL swojego bloga, naciskasz return i widzisz biały ekran? Następnie w chwili paniki zajrzałeś do folderu ze zdjęciami na swoim komputerze, tylko po to, aby stwierdzić, że brakuje również Twoich zdjęć? To rzadkie, ale zdarza się. Stąd powód do tworzenia kopii zapasowych bloga!

Większość ludzi ma ogólne pojęcie o tworzeniu kopii zapasowych, ale zauważyliśmy, że częściej ludzie nie zrobi dokładnej kopii zapasowej swojego komputera i swojego bloga.

Jeśli jesteś blogerem (lub chcesz nim zostać), ważne jest, abyś odpowiednio chronił swój biznes (tj. swój komputer i swój blog)


1. Kopia zapasowa z komputera na zewnętrzny dysk twardy


Wszystkie komputerowe dyski twarde w końcu ulegną awarii. To nie jest kwestia tego, czy, ale kiedy. Dlatego należy utworzyć kopię zapasową z komputera na zewnętrzny dysk twardy. W ten sposób, gdy dysk twardy komputera ulegnie awarii, wszystkie ważne pliki będą gotowe do przywrócenia.


Aby to skonfigurować, potrzebne są dwie rzeczy:


  • Zewnętrzny dysk twardy (taki jak ten)
  • Oprogramowanie do tworzenia kopii zapasowych, które działa na komputerze


Zewnętrzny dysk twardy powinien być dwa razy większy niż dysk twardy komputera. Daje to dużo miejsca na przechowywanie wielu wersji kopii zapasowej. Na przykład, jeśli masz dysk twardy o pojemności 1 TB, powinieneś kupić zewnętrzny dysk twardy o pojemności 2 TB.


Zarówno komputery z systemem Windows, jak i komputery Apple mają już zainstalowane oprogramowanie do tworzenia kopii zapasowych. System Windows nazywa swój program Backup and Restore, a Apple - Time Machine.


Po zakupie zewnętrznego dysku twardego należy zapoznać się z instrukcjami dostarczonymi przez system Windows lub Apple, aby upewnić się, że oprogramowanie do tworzenia kopii zapasowych na zewnętrznym dysku twardym zostało poprawnie skonfigurowane.


2. Kopia zapasowa w chmurze


Kopia zapasowa komputera na zewnętrzny dysk twardy oferuje sposób na szybki i łatwy dostęp do plików w przypadku śmierci dysku twardego komputera. Ale co się stanie, jeśli komputer i zewnętrzny dysk twardy zaginą? Jeśli nie masz kopii zapasowej z komputera do chmury, wszystkie Twoje dane przepadną na zawsze.

W przypadku tworzenia kopii zapasowej z komputera do chmury instalujesz program, który okresowo skanuje komputer i tworzy kopię zapasową wszelkich nowych plików lub plików, które zostały zaktualizowane. Programy do tworzenia kopii zapasowych w chmurze kosztują, ale są tego warte. My używamy (i uwielbiamy) Cobian, ale innym popularnym rozwiązaniem do tworzenia kopii zapasowych w chmurze jest Bcr Backup.


3. Kopia zapasowa bloga w chmurze


Pomyśl o czasie i energii, którą włożyłeś w budowę swojego bloga. Zgadujemy, że to setki i setki, a może nawet tysiące godzin. Przerażające jest to, że blogi to kruche struktury. Jedna linia złego kodu może spowodować, że cała witryna pójdzie całkowicie pusty.


Nie tylko może błąd kodowania spowodować witryny do awarii, ale jest też rzeczywistość, że hakerzy są konsekwentnie próbuje manewrować ich sposób na stronach w całym Internecie.


Ważne jest, aby te kopie zapasowe były przechowywane w firmie zewnętrznej, a nie w tej samej firmie, która jest gospodarzem Twojej witryny. Istnieją historie ludzi tracących swoją stronę internetową i kopie zapasowe, ponieważ były one przechowywane w tym samym miejscu. Nie chcesz być jednym z tych ludzi, więc upewnij się, że kopie zapasowe nie są z firmy hostingowej.


4. Kopia zapasowa Google Workspace


Podobnie jak wiele innych firm, cały czas korzystamy z Google Workspace. Gmail, Kalendarz Google, Dokumenty Google... jak by nie było, używamy ich. Ale czy kiedykolwiek myślałeś o tworzeniu kopii zapasowych swojego Google Workspace?


To prawda - odzyskanie plików i informacji z Google Workspace w wyniku przypadkowej lub złośliwej utraty danych (np. oprogramowania ransomware) zależy od Ciebie.




Prześlij komentarz

0 Komentarze